Színes cellák összeszámolása az excelben
bettyne
2006-10-16 08:22:02 UTC
Hello, lehet olyat excelben csinálni, hogy összeszámolja azokat a cellákat,
amik mondjuk pirosak? Az összeszámolást úgy értem, hogy darabra, mennyi ilyen
cella van. De ha csak úgy lehet, hogy az értékeket adja össze bennük, az is
jó lenne.
Köszi
Stefi
2006-10-16 09:16:01 UTC
Ezt csak UDF-fel lehet megcsinálni:

Function CountColor(MyRange As Range, fontbackgr As Boolean, colorcode As
Integer)
Dim iCount As Long, i As Long
Application.Volatile
iCount = 0
For Each Cell In MyRange
If fontbackgr Then
If Cell.Font.ColorIndex = colorcode Then
iCount = iCount + 1
End If
Else
If Cell.Interior.ColorIndex = colorcode Then
iCount = iCount + 1
End If
End If
Next Cell
CountColor = iCount
End Function

Használata:
=CountColor(B1:B11;IGAZ;3)
range írószín: IGAZ
háttérszín:HAMIS
A harmadik paraméter a keresett színkód, a 3 pl. a piros.
Ez a példa tehát a B1:B11 tartományban számlálja meg a piros írószínű
cellákat.

Üdv,
Stefi
Köszi
bettyne
2006-10-18 10:42:01 UTC
köszi
Stefi
2006-10-18 10:45:03 UTC
Örülök, hogy segíthettem! Kösz a visszajelzést!
Stefi
köszi